.Think about things differently

.Think about things differently
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان

در این بخش ما میخواهیم نحوه گذاشتن مطلب مورد نظرتان در وبلاگ آموزش بدهیم.

برای اضافه کردن مطلب به وبلاگ خود ابتدا شما باید به صفحه ی اصلی سیستم وبلاگدهی خود بروید(مثال :www.blogh.ir ) و  در آنجا روی گزینه ی ورود کلیک کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد میکنید تا وارد پنل مدیریتی خود شوید.شما در پنل گزینه ی ارسال پست جدید را میزنید و وارد بخش ارسال پست خواهید شد(مانند شکل زیر) و در اینجا ما تک تک بخش ها را برای شما تشریح میکنیم.



عنوان و نوشته :

در بخش عنوان شما باید یک جمله بنویسید که مخاطب بفهمد که این مطلب شما در رابطه با چه چیزی است. قسمت عنوان یکی از قسمت های مهم یک مطلب است که در موتورهای جستجو مثل google نمایش داده میشود. شما باید عنوان مطلب را طوری بنویسید که کاربر را به خود جذب کند. و در زیر ان باید مطلب خود را بنویسید. در بخش تایپ پست امکاناتی وجود دارد که با نگه داشتن ماوس روی آنها بعنوان راهنما، کار آنها را نشان میدهد.

تصویر پست :

بخش تصویر پست همان تصویر شاخص است که همراه عنوان مطلب در مطالب تصادفی و مطالب مرتبط و غیره به نمایش گذاشته می شود.

پیوند یکتا :

این بخش همان آدرس صفحه است که می توانید خودتان یک آدرس تایپ کنید که این آدرس صفحه یا پست شما خواهد بود که پس از آدرس وبلاگ شما نمایش داده خواهد شد ،مثلاً پیوند یکتا را به آموزش آشپزی تغییر می دهید ; آدرس پست شما این گونه خواهد بود:آموزش آشپزی/www.example.rozblog.com . اگر این بخش را خالی بگذارید  سیستم خود یک آدرس انتخاب می کند.

موضوع یا دسته :

سعی کنید قبل از ارسال مطلب موضوعات وبلاگ خود را مشخص کنید مثلآ میخواهید مطالب خواد را در چه زمینه هایی ارسال کنید.مثال :اگر میخواهید مطالبی که ار سال میکنید در مورد آشپزی باشد باید قبل از ارسال مطلب در قسمت موضوعات یا دسته ها ، موضوع کلی را مشخص کنید مثلاً مینویسید : نکات مهم آشپزی . خوب شما میتوانید مطالب زیادی در مورد نکات آشپزی ارسال کنید و در قسمت منوی های ارسال مطلب باید آن را بهش اضافه کنید. این کار چند مزیت وفایده بسیار جالب دارد :۱– باعث مرتب شدن وبلاگ شما میشود و باعث میشود اگر کاربری یا فردی وارد صفحه وب شما شد با آرامش خاطر و به راحتی مطلب مورد نظر خود را پیدا کند و نظرات خوبی برای شما ارسال کند ۲-موتور های جست و جو میتوانند به راحتی مطالب وبلاگ شما را پیدا کنند و به خاطر منظم و مرتب بودن آن مثلاً google آن را در صفحه اول خود قرار دهد. همه اینها به تدریج باعث بالا رفتن ارزش وبلاگ شما خواهد شد.

برچسب ها :

برچسب را جرئت میتوان گفت که عنوان های دوم ، سوم وچهارم و… پست یا مطلب شما هستند . به عبارت دیگر اگر یک پست را به یک درخت تشبیه کنید ، عنوان مطلب شما ساقه ی آن است و برچسب ها شاخه ها ی آن هستند ، پس هر کدام از  این شاخه ها (برچسب ها) میتوانند کار ساقه (عنوان مطلب ) را بکنند.

مواد مهم در موقع درج برچسب :

۱- سعی کنید از کلمات کم و جملات کوتاه استفاده کنید.

۲- کلمات یا جملات وارد شده تکراری نباشند و در میان کلمات و جملات مطلب ذکر شده باشد .

۳- برای فاصله انداختن میان هر برچسب از این علامت<|> استفاده نکنید به جای آن از <,> استفاده کنید.

۴- تعداد برچسب ها خیلی زیاد نباشند چون ممکن است موتور های جست و جو پست یا مطلب شما را به عنوان تقلبی یا کپی شده به حساب آورند و هم چنین آن قدر کم نباشند که موتور جست وجو به کاربردی بودن مطلب شما شک کند.(تعداد استاندارد  برچسب به ازای هر۱۰۰ کلمه ۵ عدد است)

….

در این جا شما یک مطلب را آماده ی ارسال کرده اید پس گزینه ارسال مطلب و بازسازی سایت را می بینید برروی آن کلیک کنید تا مطلب شما به وبلاگ ارسال شود

امید وارم از آموزش امروز لذت برده باشید.

***پایان بخش دوم***

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

چت

قالب وبلاگ